Sid Meier's Civilization Beyond Earth - Hot News : Alpha Centauri sequel announced!http://www.indieretronews.com/2014/04/sid-meiers-civilization-beyond-earth.html (http://www.indieretronews.com/2014/04/sid-meiers-civilization-beyond-earth.html)
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Probably the biggest news of the week has just hit the Indie Retro News HQ as Sid Meier is back with a new Alpha Centauri (1999), one of the greatest sci-fi turn based strategy games I've ever played. Sid Meier's Civilization Beyond Earth as it's titled, will not be a simple remake of Alpha Centauri but rather a "what would happen after Civilization V" (according to the devs). There will also be 3 types of planets from lush vegetation to airy decaying worlds. You will start with an Outpost and your only goal will be to survive! Are you alone on this world? Will you build cities upon the lush or decaying landscape? Will this be as good as the original? Who knows, but I'm sure many of us will be waiting for even more news on Beyond Earth!
Release date : Late 2014
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(There will be orbital devices)
Goals:
- Find proof of existence of an ancient life on the planet and try to make a first contact,
- Resume contact with Earth by deploying a satellite,
- Return to Earth (if you find out it still exists),
- Host Terran refugee on your new planet.
-Thanks Jeuxvideopc for the heads up
Beyond Earth : le nouveau Civilization de Firaxis se dévoilehttp://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:OPxSFvZv51wJ:www.jeuxvideopc.com/jeux/sid-meier-s-civilization-beyond-earth/beyond-earth-civilization-firaxis-actu-695618.html+&cd=3&hl=fr&ct=clnk&gl=fr&client=firefox-a (http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:OPxSFvZv51wJ:www.jeuxvideopc.com/jeux/sid-meier-s-civilization-beyond-earth/beyond-earth-civilization-firaxis-actu-695618.html+&cd=3&hl=fr&ct=clnk&gl=fr&client=firefox-a)
SOMMAIRE
1 « Vers l'infini et au-delà ! »
2 Des planètes extra-terrestres variées
3 Un avant-poste, puis une ville
4 Il y a de la vie...
5 Revenir sur Terre ?
Firaxis donne une sorte de suite spirituelle à Alpha Centauri avec le nouveau Civilization baptisé Beyond Earth.
Alors que Brave New World est disponible depuis un peu moins d'un an, Firaxis a décidé de mettre un peu de côté Civilization 5 et de changer (très légèrement) de registre. Avec Beyond Earth, le studio poursuit tout de même l'aventure initiée par Sid Meier, mais pour se projeter au-delà de notre système solaire. Un concept qui n'est pas sans rappeler Alpha Centauri. Apprécié de nombreux joueurs, le vénérable ancêtre est effectivement l'une des inspirations de Firaxis qui ne cherche cependant pas à en faire un simple remake. Premier coup de projecteur en compagnie de David McDonough et Will Miller.
« Vers l'infini et au-delà ! »Retour au sommaire
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Si le succès de Civilization ne se dément pas avec les années - Civilization 5 a signé les meilleures ventes de la franchise - il était surprenant de voir Firaxis ne pas donner suite aux aventures spatiales d'Alpha Centauri. Quinze ans après cet épisode « extra-terrestre », ce devrait donc être chose faite cet automne grâce à Beyond Earth. Afin de clarifier d'entrée, il est utile de préciser que nous n'avons pas encore eu l'occasion de jouer, ni même de voir de session de gameplay du jeu, et que ce premier contact s'est fait au travers d'un entretien avec deux des principaux développeurs.
Des développeurs qui reconnaissent volontiers l'inspiration d'Alpha Centauri, mais souhaitent mettre en garde les vieux de la vieille comme nous l'a expliqué David McDonough : « Évidemment, nous nous inspirons d’Alpha Centauri, un jeu auquel David et moi jouions lorsque nous étions plus jeunes. Il nous a beaucoup influencés, mais il ne s’agit pas d’une suite ou d’un prélude à Alpha Centauri : c’est notre propre représentation de ce à quoi ressemblerait Civilization dans l’espace ». S'il n'est donc pas question de faire une suite directe à Alpha Centauri, on comprend que le concept s'en rapprochera sensiblement.
Des planètes extra-terrestres variéesRetour au sommaire
Sans surprise, David McDonough ajoute d'emblée qu'il « existe des similitudes entre les squelettes d'Alpha Centauri, de Beyond Earth et des jeux Civilization ». De fait, le joueur débutera par la personnalisation de sa partie et de sa civilisation : des caractéristiques de celle-ci dépendront de nombreux aspects du jeu et en particulier le départ de notre peuple. Dans Beyond Earth, on ne débute pas sur Terre, mais sur un monde extra-terrestre que l'on paramètre en même temps que notre peuple. Will Miller explique que trois types de planètes spécifiques viendront compléter les options.
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« Il existe trois types de planètes uniques, appelées "biomes". Leur surface entière est colorée et elles vous apportent une expérience différente en fonction de celle que vous choisissez. Nous avons la planète "lush" (luxuriante), une planète dotée d’une végétation dense, un peu comme une jungle. La planète "airy" (aérienne), avec des dunes, un sol craquelé et un climat sec et chaud. Enfin, la planète « fungal » (fongique) est assez sauvage ». Des types de planètes qui ne préjugent pas d'autres attributs comme le relief ou la présence et la taille des océans par exemple.
Un avant-poste, puis une villeRetour au sommaire
Dans son déroulement, une partie de Beyond Earth ne devrait pas perturber l'amateur de Civilization. « L’ADN de Civilization 5 est conservé » précise Will Miller. « Vous construisez toujours des villes, vous améliorez toujours des tuiles, des champs, mais nous avons étendu cette formule. Par exemple, les factions terriennes n'arrivent pas en même temps et vous pourriez être le premier sur la planète : les vaisseaux des autres peuvent arriver par étapes, après 50 tours peut-être. Autre différence : les villes débutent au stade d'avant-postes. Il faut les protéger - ils sont très fragiles - pour qu'ils puissent se développer ».
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L'idée de l'avant-poste est quelque chose de très important dans la mesure où il coûte des ressources et ne produit pour ainsi dire rien : contrairement à une ville, il n'exploite effectivement que la tuile sur laquelle il se trouve, et sa croissance est loin d'être instantanée, il faut de nombreux tours avant qu'il ne devienne une cité. « Il faut planifier les choses consciencieusement, faire preuve de stratégie et rester sur ses gardes » précise Will Miller avant d'ajouter que « la mécanique d'expansion est sensiblement différente de celle de Civilization 5 ».
Il y a de la vie...Retour au sommaire
Qui dit planète extra-terrestre dit aussi vie extra-terrestre et Firaxis ne pouvait manquer pareille occasion d'introduire des créatures un peu plus exotiques au monde de Civilization. David McDonough explique qu'il y a des extraterrestres dans le jeu, mais ils n’ont pas de conscience, ils n’ont pas une attitude humaine. Vous ne pouvez pas communiquer avec eux et vous ne pouvez pas incarner un extraterrestre. Les extra-terrestres jouent malgré tout un rôle de par leur présence : il est possible d'aller contre eux - les détruire - ou de vivre en harmonie et ainsi profiter de certains bonus.
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Au-delà de cette seule vie « animale », les joueurs trouveront au cours de la partie des reliques, des preuves d'une civilisation particulièrement avancée, mais aujourd'hui disparue. Trouver des preuves de leur existence, déterminer qui ils étaient et tenter d'entrer en contact avec ce peuple mystérieux est un des objectifs de Beyond Earth, une des conditions de victoire. « C’est l'aboutissement de tous vos efforts sur la planète » pour David McDonough. Une autre condition de victoire est de parvenir à renouer le contact avec le berceau de l'humanité, avec la Terre.
Revenir sur Terre ?Retour au sommaire
Will Miller précise que « lorsque nous quittons la Terre, nous partons dans un état précaire, il y a des pressions politiques, environnementales et nous ne sommes pas sûrs de ce qu’il va se passer sur Terre suite à notre départ ». Plus tard, probablement vers le milieu de la partie, le contact avec la Terre est rétabli via le déploiement d'un satellite. Will Miller explique qu'une des autres conditions de victoire est « soit de revenir sur Terre et de les aider à prospérer à nouveau, soit de faire venir des réfugiés de Terre vers votre nouveau monde et de les y installer ».
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Nous n'en saurons pas plus pour le moment sur les autres conditions de victoire, mais celle-ci fait logiquement intervenir les progrès scientifiques pour rétablir le contact et être en mesure de voyager de manière beaucoup plus sûre à travers l'espace. La science est sans surprise au cœur d'une partie de Beyond Earth. En début de partie, on dispose de quelques technologies plus avancées que dans un Civilization classique, et il est par exemple possible d'entrer en communication avec les autres factions dès leur arrivée sur la planète : la diplomatie débute d'entrée de jeu.
En revanche, les développeurs ont tenu à garder une dimension exploration en début de partie et la carte conserve donc l'idée du brouillard de guerre. Par la suite, la recherche scientifique aidant, il devient possible de développer des armes inédites dans un Civilization, mais aussi d'apporter une seconde couche à la carte avec la gestion d'éléments en orbite : des satellites peuvent être envoyés pour améliorer les unités au sol, mais il n'est par contre pas question de s'engager dans une véritable « guerre des étoiles ». Beyond Earth a encore beaucoup à nous dévoiler, mais ce premier contact avec le jeu de Firaxis laisse augurer du meilleur et d'un certain renouvellement de la franchise : on est impatient d'en apprendre plus !
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Tellement + sur JeuxVideo.fr : Beyond Earth : le nouveau Civilization de Firaxis se dévoile http://www.jeuxvideopc.com/jeux/sid-meier-s-civilization-beyond-earth/beyond-earth-civilization-firaxis-actu-695618.html#ixzz2ygITJEXY (http://www.jeuxvideopc.com/jeux/sid-meier-s-civilization-beyond-earth/beyond-earth-civilization-firaxis-actu-695618.html#ixzz2ygITJEXY)
I have mixed feelings regarding this announcement. I hope it is not just another carbon copy of the game. I also hope this game does not shutdown any current or future efforts to improve Sid Meier's Alpha Centauri. Could it cause this community to disappear?everyone here is looking for his own AC2, but i don't see why one should leave even if he finds it..
We're Getting A Sci-Fi Civilization, And It Sounds Fantastichttp://kotaku.com/were-getting-a-sci-fi-civilization-and-it-sounds-fant-1561510976 (http://kotaku.com/were-getting-a-sci-fi-civilization-and-it-sounds-fant-1561510976)
Kotaku
Jason Schreier 30 minutes ago
(http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--mO075479--/c_fit,fl_progressive,w_636/675504715228703379.jpg)
Civilization is going to space. The next game in Sid Meier's iconic turn-based strategy series will take place on an alien planet, where you'll explore, colonize, and fight other factions as you attempt to navigate uncharted sci-fi territory.
Sound familiar? Civilization: Beyond Earth, as it's called, seems very much like a spiritual successor to Alpha Centauri, the wonderful sci-fi Civ spinoff released back in 1999. Beyond Earth will be out this fall for PC, Mac, and Linux, which should excite more than a few Civ fans. Strategy game addicts have been waiting almost 15 years for another sci-fi 4X game, and the next big thing from Firaxis is just that.
The Alpha Centauri comparisons can't be avoided. But the folks at Firaxis—most recently responsible for XCOM, a much different kind of sci-fi game—say they want Beyond Earth to feel different than that 90s classic.
"This is going our own direction," Beyond Earth designer Anton Strenger said in a phone interview earlier this week. "But that's not to say that we have not, you know, drawn some inspiration from Alpha Centauri. When I was in sixth grade I played Alpha Centauri. That was my first 4X game, and I remember learning it over my friend's shoulder and not knowing exactly what was going on but loving every minute of it."
In Alpha Centauri, you'd pick one of seven factions and colonize an alien planet, fighting off nasty mindworms and workshopping new units as you negotiated and battled with your fellow human settlers, like the zealous Believers and the draconic Hive. It mixed the brain candy of a Civilization game with some solid sci-fi fiction, and the results were engrossing and addictive. Fans spent years craving and demanding a successor, but that could never really happen—Alpha Centauri is owned by the publisher Electronic Arts, while Firaxis is now owned by one of their competitors, 2K Games.
(Full disclosure: I have spent many, many hours playing Alpha Centauri. Too many. I'm glad there's no way to track that.)
So what about this upcoming game, Civilization: Beyond Earth? Well, for starters, here's a CGI trailer, released by Firaxis today:
http://www.youtube.com/watch?v=v2grKk4Fv0k&feature=player_embedded (http://www.youtube.com/watch?v=v2grKk4Fv0k&feature=player_embedded)
Let's break down some of the basic features, as described to me by the Firaxis folks.
Pre-game preparation is a big thing here. "When you start a game of Civ: Beyond Earth, your choices start before turn zero," said Strenger. "You're composing your spacecraft on your expedition to this new alien planet." So you'll get to make some basic decisions—colonists, cargo, type of spacecraft—before the game starts. That, the designers say, will impact the outcome of your entire game.
"Even when you arrive you're not just this kind of pre-baked factional identity, you're this composition of different choices that plays out a little bit different every time," Strenger said. "That goes for the human player and also for the AI players as well."
Factions are a little different than they are in Civ. Instead of playing as familiar civilizations like, say, the Romans, or Russia, you'll play as futuristic fictional factions—like the American Reclamation Corporation. Or the Panasian Cooperative.
"Factions each have distinct personalities," said producer Dennis Shirk. "You might have an aggressive personality and they have a specific trait, but it's going to vary greatly, because depending what they start out with, those loadouts are gonna mean that you're gonna get a different experience each time."
You can't play as an alien race. Sadly. Maybe that'll come in an expansion pack later, like it did with Alpha Centauri's Alien Crossfire. For now, aliens in Beyond Earth will be more like barbarians in a Civ game—you can ignore them or pick fights to clear them out of your way.
(http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/675504715352590227.png)
The tech tree is non-linear. Really, it's more web than a tree, the designers say.
See, in most Civilization games, you go through technologies by progressing linearly, moving from discoveries like masonry and writing to philosophy and mathematics and eventually working your way up to modern times, where you can learn how to blow things up. In Beyond Earth, you'll be able to pick one of a few different branches—like chemistry or engineering—and head down that particular branch. As you progress through the game, you can either stick with the branch you chose, or switch paths to unlock other kinds of stuff.
"Once you go to ecology, for example, that can lead into technologies for terraforming, and for advance satellites, and for geoscoping," said Strenger. "Whereas if you go down the engineering route, that leads to civil support, cybernetics, and other technologies instead. You can advance in many different directions, and at any point you can go back and say, 'OK I've gone enough down this branch for now,' and go back and focus on other things."
You probably won't be able to get every piece of tech by the end of a match, Strenger said. "Each decision you make, each thing that you wanna go for is gonna come at the cost of not being able to get something else."
(http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/johu07c7wz5fkziarvmu.png)
Surrounding that technology web are big-picture decisions. Themes, really. The developers at Firaxis call them affinities. Based on how you choose to progress through the tech web, you'll find your civilization leaning toward one of three different "post-human identities": purity, harmony, or supremacy.
"Purity is very concerned with maintaining the glory of old earth and the tradition and the culture," Strenger said, "so they're kinda rejecting these new influences on the alien planet. The harmony affinity embraces genetics and alien life forms on the planet and tries to integrate with the planet. And then supremacy does the same sort of integration and moving past what humanity was, but they do it in a technological direction. So they implant cybernetics into their own bodies, and they link up their minds to neural networks."
You'll also be able to...
·Do quests and side missions while exploring the planet.
·Negotiate with other factions, build trade routes, and do all the other little management activities that make a Civ game a Civ game.
·Find alien relics, not unlike in Alpha Centauri.
·Build satellites for different kinds of military, economic, and technological advantages.
·Go insane and declare war on everybody in a mad attempt to take control of the planet by killing everyone else.
Hopefully they can capture what made Alpha Centauri so great. Anyone who spent long nights battling with Zakharov and Santiago undoubtedly has fond memories of transcending humankind and merging with the Planet in Firaxis's sci-fi classic. It was a top-notch game, and though the Civilization series has been consistently great since Sid Meier programmed the first Civ back in 1990, Alpha Centauri always stood out, possibly because it could create its own story, unconfined by history or realism.
The folks at Firaxis seem to agree. And if anyone can pull off a great spiritual successor to Alpha Centauri, it's Sid Meier and crew. Who else could do it?
"This is, for the whole team, just an amazing thrill to be able to cast off the shackles of historic context and work on something amazing like this," Shirk said. "Because it's been a while since Firaxis has gone into space, outside of XCOM. So just to go through the whole process, watch the designers go through the whole process, has been amazing."
I'm not worried. I think it's safe to say SMACX isn't the only game each of us plays. But it does seem to one with a re-attraction when we stray. I play Space Empires IV with nearly as much immersion as SMACX. I also play tabletop games: Ambush!, Patton's Best, and Flashpoint: Golan; each with its own draw and satisfaction (win or lose).I have mixed feelings regarding this announcement. I hope it is not just another carbon copy of the game. I also hope this game does not shutdown any current or future efforts to improve Sid Meier's Alpha Centauri. Could it cause this community to disappear?everyone here is looking for his own AC2, but i don't see why one should leave even if he finds it..
I have mixed feelings regarding this announcement. I hope it is not just another carbon copy of the game. I also hope this game does not shutdown any current or future efforts to improve Sid Meier's Alpha Centauri. Could it cause this community to disappear?
Seems to be on the level - am I recognizing that voice? A little thrill, there.